| ° GratisPoker.se ° SpelaPoker.nu ° | |
| ° Forum ° Svara ° Statistik ° Registrering ° Sök ° | |
| Pokerforum / Poker / Omaha Tourney???? |
| Författare | Meddelande |
| ayaa56 Medlem |
# Skrivet: 10 Aug 2008 19:30:46 Varför står det Texas Holdem när det är Omaha?? |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 12 Aug 2008 08:28:13 Det ska väl inte vara Omaha? Nåt måste blivit fel i såna fall.. |
| GratisPoker Admin |
# Skrivet: 12 Aug 2008 19:42:11 Det har visst kommit in en Omahaturnering.. Det är ett misstag från mjukvaruoperatörens sida och det kommer tas bort. |
| sfsf Medlem |
# Skrivet: 14 Aug 2008 22:01:56 synd, Omaha är riktigt roligt att spela. :) |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 15 Aug 2008 08:14:36 Förut fanns det ju en turnering med Omaha hi/lo, det var ingen lyckad kombination (det blev VÄLDIGT segt på slutet eftersom när man bara var två kvar så blev det nästan alltid delad pott, den ena vann hög och den andra låg). |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 15 Aug 2008 08:50:39 det skulle va ett bord med bara hi/ kanon kul o inte lika krångligt som om det e både hi/jo |
| Peter Petterson Medlem |
# Skrivet: 27 Jan 2009 03:17:30 Jag vill sälla mig till några som är hemställda till den engelska 'siten' eller versionen av gratispoker, för att få spela nå't så fantastiskt kul som Just 'Omaha low/high'. Detta spel innehåller så mycket mer, flera kombinationer, möjligheter, större vinster, mera 'tänk'. - Det finns två vanliga bord där, - fast det spelas Omaha alltså, samt ett Omahatourney-bord (turnering). Där finns utöver dessa många bord för vanlig poker, samt turneringsbord. Samma layout, samma gubbar, samma bord alltså. Högre insatser, högre vinster. Man registrerar sig på samma sätt som här, du använder samma alias men får en ny inloggningskod. Omaha low/high går till så att man vinner på den bästa handen, samt den lägsta eller även på båda, med lite tur. D.v.s. i regel delar två på vinsten (kanske fler beroende på insatsen). Hög hand är som vanligt, men låg är fem olika värdekort från A till 8. Ässen kan således vara 1 o. 14. Bästa låg hand är 54321, vilket ger säker vinst. flera kan få lika, då delar dessa ytterligare mellan sig. Först räknas lägsta höga nr. ex 8,7,6,5. ex 87531, 76321, 74821. Här vinner 74821 för att 74... är lägre än 76.... etc. 64321 är ännu bättre. 9:or får alltså inte användas. En låg kan inte vara 22334 (alla ska vara olika) Man måste använda 2 kort från handen (du tilldelas 4 kort) och 3 kort från bordet. Sedan gäller det att hitta konbinationer. Tar ett tag innan ögat vänjer sig att se, men jag lovar det är skitroligt. Du loggar in här på sidan längst ner t.v. 'poker for fun', där kommer du till en exakt likadan infosida som vi har, men på engelska. Det är inte svårt. Fråga om det är ngt. du undrar över. Min önskan är att vi kunde byta ut Skånebordet mot ett vanligt OmahaLow/Highbord (ej turnering även om detta också är kul). Tror att det skulle uppskattas. Det andra känns ju lite tjatigt emellanåt. Reglerna bör vara som i den eng.vers. att när man förlorar sina chips i spelet måste man stå upp/utgå så att väntande får tillträde. Man får alltså inte göra rebuys (återköp) om alla stolar är upptagna. Annars kommer man aldrig in. De flesta borden har 800-1400 som insats. Man får motsvarande pengar från banken i starten. Omaha har 800 som insats och det känns bra, för att få rundgång på bordet. Ja, det var det - förstod ni? Om inte läs igenom igenom en g. till. Välkommen att spela där alltså och GOE' EMIL - FÖRSÖK ATT FIXA ETT OMAHABORD TILL OSS! Hej då (Petsku) |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 27 Jan 2009 09:12:31 jaa omaha gillar jag men för mig räcker det med HIGH bordet :) |
| ayaa56 Medlem |
# Skrivet: 27 Jan 2009 16:53:27 Av misstag kom ju ett Omaha bord in, för min del får gärna Admin hyra ett sådant bord. Jag tycker det är kul att spela och man får tänka lite mera än på vanlig Texas holdem poker |
| sfsf Medlem |
# Skrivet: 28 Jan 2009 00:56:23 Håller med dig ayaa ett Omaha bord skulle inte vara helt fel :) |
| Peter Petterson Medlem |
# Skrivet: 1 Feb 2009 02:04:24 Tycker absolut att vi bör ha ett omaha high/low bord (inte turneringsbord)- Admin eller vem det nu är som administrerar det här - hjälp oss (byt ut skåne...) Petsku |
|