| ° GratisPoker.se ° SpelaPoker.nu ° | |
| ° Forum ° Statistik ° Registrering ° Sök ° | |
| Pokerforum / Poker / LÄS DETTA OMAHA |
| Författare | Meddelande |
| ayaa56 Medlem |
# Skrivet: 1 Feb 2009 11:34:33 Jag skulle vilja veta hur Många som vill ha Omaha, Detta är möjligt men då måste ett annat bord bort. Vilket bord ska vi då ta bort SKÅNE eller SMÅLANDS-bordet???? Bra om så många som möjligt svarar på detta. Så att ingen kommer och säger: "JAG HAR ALDRIG LÄST OM BORTTAGANDE AV NÅGOT BORD" |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 1 Feb 2009 14:14:31 ta bort skåne bordet,men helst skall det vara omaha high pga att high är mkt mer lätt spelat, |
| CrossMe Medlem |
# Skrivet: 1 Feb 2009 14:53:20 Jag tycker att smålands bordet ska bort eftersom blindsen är lika som norrlands bordet.. Låt skåne vara kvar, annan blinds där (5/10) CM |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 1 Feb 2009 19:13:36 fel av mig :) småland skall det vara,,,skåne kan vara kvar !!!!!!!!!!!1 |
| Peter Petterson Medlem |
# Skrivet: 2 Feb 2009 15:10:39 Det lilla bordet fyller ingen funktion. Absolut för ett Omaha high/low bord. Märkväl INTE TURNERINGSBORD! Ett vanligt bord alltså, det enda vettiga på sikt - ger nya utmaningar. Och dessutom 800 som startkapital. Och så ska det införas att rebuys inte får förekomma om någon står i kö. Annars lär man aldrig komma in, och det vore ju tråkigt och skapar irritation. Hälsn. Petsku |
# Skrivet: 2 Feb 2009 17:45:49 Omaha innehåller så mycket mer, flera kombinationer, möjligheter och mera tänk. Lite om reglerna för Omaha, om ni tvekar, följer här: Omaha low/high går till så att man vinner med den högsta (high) handen, eller den lägsta (low) eller även med både och, med lite tur. D.v.s. i regel delar två på vinsten (kanske fler beroende på insatsen). High är som vanligt, men low är fem olika värdekort från A till 8. Ässen kan således vara 1 o. 14. Bästa low hand är 54321, vilket ger säker vinst Flera kan få lika, då delar dessa ytterligare mellan sig. Först räknas lägsta höga nr. ex 8,7,6,5. ex 87531, 76321, 74321. Här vinner 74321 för att 7 är lägre än 8 och 4 i sin tur lägre än 6 etc. 64321 är ännu bättre. (9:or får alltså inte användas). En låg kan inte vara 22334 (alla ska vara olika) Man måste använda 2 kort från handen (du tilldelas 4 kort) och 3 kort från bordet. Sedan gäller det att hitta kombinationer. Tar ett tag innan ögat vänjer sig att se, men jag lovar det är roligt. Reglerna bör vara som i den eng.vers. att när man förlorar sina chips i spelet måste man stå upp/utgå så att väntande får tillträde. Man får alltså inte göra rebuys (återköp) om alla stolar är upptagna. Annars kommer man aldrig in. Omaha har 800 som insats och det känns bra, för att få rundgång på bordet. Ja, det var det - förstod ni? Om inte läs igenom igenom en g. till. Hej igen, Petsku |
| GratisPoker Admin |
# Skrivet: 10 Feb 2009 19:42:50 ° Editerad av: GratisPoker Jag har begärt borttagning av smålandsbordet och istället bör vi få ett Omaha-bord inom kort. |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 14 Feb 2009 18:45:06 förbannade high-low, det är ju inga (nästan )som förstår sig på det här spelet,,,,,,,,,,,,, ändra till high så alla kan spela,,,,mkt roligare o alla kan spela,,,håller nån med kan ni skriva under ni också,, Grrr |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 22 Feb 2009 16:21:50 jaha det blev ju som jag sa:) ingen spelar på omaha bordet nästan,PGA att det e för svårt,byt bord och sätt in det med bara high snälla :) |
| sfsf Medlem |
# Skrivet: 24 Feb 2009 18:09:55 Är inne nu och tittar på Omaha-bordet och det är 11st som spelar nu. Verkar vara poppis att spela där. |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 24 Feb 2009 21:47:18 11 st hmm när det e plats för 10 :) |
| sfsf Medlem |
# Skrivet: 24 Feb 2009 22:04:59 räknade med mig själv oxå i bara farten :) |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 24 Feb 2009 22:17:30 haha ok |
# Skrivet: 28 Feb 2009 23:51:02 Suveränt spel detta. Ändra nu inte det charmanta som low/high innebär - ger ett annat perspektiv på spelet. Alla lär sig detta med tiden. Förslagsvis kan man öva sig genom att logga in med ett annat alias... tillfälligt, om man upplever att man förlorat intjänade chips. Hälsn. Petsku |
| TanakaOmega Medlem |
# Skrivet: 12 Apr 2009 20:20:58 ° Editerad av: TanakaOmega Omaha hi/lo är ett både intressant och kul spel, varför har vi ingen turnering med omaha? Det blir bättre och roligare spel i turneringar. |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 17 Apr 2009 08:31:37 Omaha hi/lo funkar inget bra i turnering. Det fanns en sån förut och heads up tog evigheter eftersom den ena spelaren oftast vann hög och den andra låg... Vanlig Omaha kan kanske funka. |
|