° GratisPoker.se ° SpelaPoker.nu °
 ° Forum ° Statistik ° Registrering ° Sök °

Pokerforum / Poker / Skumma fel
Författare Meddelande
Nerre
Moderator

# Skrivet: 2 Nov 2006 12:30:31

Nyss hände det lite skumma saker på ett bord.

En spelar fick kort utan att ha några pengar. Med stora mörken 4 och 4 spelare borde potten bli 16, men den var 12. Spelaren utan pengar fick högst hans (färg) men fick inga pengar utan de gick till den en annan spelare. (Vilket i och för sig är logiskt, eftersom spelaren utan pengar kan sägas ha varit med i en sidopott på "noll").

Nån hand senare hände samma sak, men den handen var även jag med i Showdown. Den spelaren som fick potten visade aldrig korten... Jag såg i alla fall bara mina kort och korten hos den som inte hade några pengar... Jag hade visserligen ingen vidare hand, men eftersom vi var tre spelare kvar till showdown så borde ju vinnarens kort visats?

phaeton
Medlem

# Skrivet: 2 Nov 2006 18:09:45

Kan bero på det som du skriver att spelaren som vann main potten redan var all in i potten eller handen dess för innan, har hänt flera ggr att man sett spelare som är med utan att ha något kvar, och som får kort tilldelade flera händer efter det tills att han lämnar bordet.

Det andra beror helt på en bugg som pluginpoker inte kan fixa, för 'muck losing hands' fungerar ju bara om man förlorar potten som man spelar i.
Är likadant med sidopotter som vinns av en spelare trots att man inte får se hans hand, och oavsett om det var en all in situation där han hade mer marker eller mindre mot den eller dem som förlorade handen.

Nerre
Moderator

# Skrivet: 3 Nov 2006 07:23:13

Ja men en spelare som inte har några pengar ska ju inte få några kort öht. Det är ju det som är buggen alltså.

Sen var vi ju två spelare kvar om den potten det var pengar i, spelaren som fick potten visade inte sina kort (vet inte om jag som förlorade potten visade mina).

Alltså:

Spelare A har inga pengar, får kort.
Spelare B och C (jag) lägger stor mörk resp synar.

Vi har här alltså en huvudpott på 0 och en sidopott (mellan B och C) på 2xbb.

Alla checkar resten av gatorna.

Vid showdown visar spelare A sina kort, jag ser inte spelare B:s kort, bara A:s och mina egna. Vet inte vad övriga såg.

Spelare A får inga pengar (eftersom han inte satsat nåt och bara är med i huvudpotten på 0, men han skulle ju som sagt var inte fått några kort då heller).

Spelare B får potten på 2xbb (utan att ha visat korten).