| ° GratisPoker.se ° SpelaPoker.nu ° | |
| ° Forum ° Statistik ° Registrering ° Sök ° | |
| Pokerforum / Poker / Trubbel för Bodog.com |
| Författare | Meddelande |
| GratisPoker Admin |
# Skrivet: 18 Sep 2007 20:56:55 Bodog.com har lite problem för tillfället. Ganska stora om man ska vara ärlig, eftersom de har förlorat kontrollen över sitt domännamn. Om man går in på bodog.com kommer man i dagsläget in på en blank sida. Orsaken till detta är en konflikt om domännamnet, jag vet tyvärr inte hur konflikten uppkommit. Bodog påstår att de har rätt till namnet och kommer att få tillbaka det. Bodog är ett av de större spelbolagen på den amerikanska marknaden och för mig känns det konstigt att någon skulle ifrågasätta deras rätt till domännamnet, men jag vet inte heller vad som ligger bakom problemen. Om man tänker lite konspiratoriskt skulle det kunna vara regeringen som försöker hindra en sajt som bryter mot amerikansk spellagstiftning att fortsätta verka. |
| Rokkaz Medlem |
# Skrivet: 17 Okt 2007 11:48:55 Det är en fråga om mjukvaruintrång. Finns nyheter om det på Cardwolves news: Bodog byter återigen domännamn Känns förstås däremot lite krystat med ett intrångsmål nu. |
|