| ° GratisPoker.se ° SpelaPoker.nu ° | |
| ° Forum ° Statistik ° Registrering ° Sök ° | |
| Pokerforum / Poker / VAR ÄR COSMO O BB ??? |
| . 1 . 2 . >> |
| Författare | Meddelande |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 26 Apr 2008 18:08:43 VAR ÄR COSMO O BB ????????? |
| Mjau Medlem |
# Skrivet: 26 Apr 2008 19:10:43 Inte vet jag :-) |
| CrossMe Medlem |
# Skrivet: 26 Apr 2008 19:13:19 Vem fan har tagit bort våra turneringbord Big Bucks och Cosmopol ???????? lägg tillbaka dessa, det är ju därför man spelar... |
| ayaa56 Medlem |
# Skrivet: 26 Apr 2008 23:11:23 Hej Admin.... Kan man få en förklaring varför Big Bucks och Cosmopool är borttagna?? |
| pallplats Medlem |
# Skrivet: 27 Apr 2008 11:34:19 Varför inte plocka bort "Småland" och låta ett turneringsbord vara kvar om det nu måste tas bort något?? |
| CrossMe Medlem |
# Skrivet: 27 Apr 2008 18:06:09 Till Admin och ansvarig för gratispoker.... Först tar ni bort våra turneringsbord cosmo och big bucks utan att förvarna om detta och sen tar ni bort skåne bordet också, tänker ni lägga ner gratispoker, eller ?? så nu är bara skitbordet småland och norrland kvar, suck!!! Skulle vilja ha en förklaring varför ni har gjort så här..... |
| Esoxking Medlem |
# Skrivet: 27 Apr 2008 18:46:32 Det blir bara bättre och bättre, snart finns det bara medelålders kärringar som sitter och kacklar kvar på denna sida, det är ju kanon. (suck) |
| therese kullberg Medlem |
# Skrivet: 27 Apr 2008 21:27:10 jag är så besviken att dem bästa borden är borta.. VARFÖR??? ska ni stänga denna sida ? eller göra den bättre |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 28 Apr 2008 12:17:57 kan ingen av våra SK moderatorer tala om vad som händer här ?????????????????????????????????????? |
| ayaa56 Medlem |
# Skrivet: 28 Apr 2008 16:56:49 Hej Vrake..... Jag vet lika lite som dig......Admin har inte sagt något till mig iaf.... om varför detta sker... Jag tycker iofs att vi moderatorer skulle blivit underrättade om denna sajt skulle stänga ner,,,, men oxå om dom skulle göra en omläggning till det bättre...... Vi får väl se vad som händer... |
| sfsf Medlem |
# Skrivet: 28 Apr 2008 18:02:30 Det är nog ingen av oss moderatorer som vet något om detta. |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 28 Apr 2008 19:40:55 OK men det e ju bedrövligt att inte ni enns har fått reda på vad emil håller på med......!eller hur ??? |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 29 Apr 2008 08:06:14 Min gissning är att Emil inte vet om det. Det kan vara att han missat att betala för borden eller att pluginpoker har klantat sig. Jag har mailat honom på den adress jag har och frågat. |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 29 Apr 2008 08:14:07 Bra nerre, så vi kanske får reda på vad som är på gång här....... |
| GratisPoker Admin |
# Skrivet: 1 Maj 2008 08:56:20 ° Editerad av: GratisPoker Ehm, jo anledningen var atagligen att jag glömt uppdatera mit kreditkortsnummer hos pluginpoker. Ber om ursäkt för det inträffade. Har nu beställt ett turneringsbord, känns som det bör räcka med ett tills vidare. |
| CrossMe Medlem |
# Skrivet: 1 Maj 2008 15:09:22 Admin... Tack för att du äntligen gav ett svar varför borden är borta, bra att du beställt ett turneringsbord, men ta bort smålandsbordet ,, bara fem platser ju och bställ ett tio manna bord till istället.... |
| vrake Medlem |
# Skrivet: 1 Maj 2008 22:55:22 admin, vad menar du att det räcker med ett turnerings bord?????? bägge borden är ju väldigt poppulära så jag förstår inte vad du menar när det känns som ett skulle räcka???????????????????????????? |
| GratisPoker Admin |
# Skrivet: 2 Maj 2008 15:00:49 Jag menar att med bara två vanliga bord borde det leda till rätt låg beläggning på turneringsborden om man har två. T.ex. att det bara är 3-4 som spelar varje omgång istället för 5-6 om man bara har ett bord. Men nu har jag inte kollat på det så noga så inte säker på hur det ligger till. |
| sfsf Medlem |
# Skrivet: 2 Maj 2008 16:42:54 jag tror att om man gör småland till ett vanligt 10 bord och behåller skåne som det var + ett cosmo och bb bord så täcker vi nog allas önskan. |
| CrossMe Medlem |
# Skrivet: 4 Maj 2008 19:44:47 Admin.... Kan ni inte sänka insatsen till turneringsbordet Big Bucks nästan ingen som vill spela där pga detta,, mitt förslag är max 3000 per turnering mer ska det inte behöva kosta bättre att fylla bordet med detta förslag..... Vad gäller Cosmopol så borde insatsen istället höjas där till 1500 och för den som blir etta tvåa och trea så höjs vinstsumman.... Smålandsbordet kan i ta bort helt och hållet och behålla Skåne och Norrland som det är idag..... |
| Ejja Medlem |
# Skrivet: 18 Jun 2008 12:58:05 Snälla Emil nu vill jag be dig om en sak. Vill du var snäll och sänka insatsen på Big Bucks bordet. Tycker det är mycket tråkigt att det bordet står tomt nästan för jämnan. I början när insatsen höjdes lockades nog väldigt många av den höga prispotten, men det avtog och nu vill ingen satsa så många poäng för att spela en turnering. Innan insatsen höjdes fanns det alltid spelare som tog sig en Big Bucks och bordet var mycket populärt bland de äldre spelarna. Sedan tror jag att bordet behöver justeras så det först startar när det finns 4 spelare på bordet. Mvh Ejja. |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 18 Jun 2008 22:15:09 Vitsen med Big Bucks var väl främst att slippa all in-cirkusen som blir med lägre insatser? D.v.s. den höga insatsen gör att man slipper de spelare som "laddar om" hela tiden och aldrig lyckas spela ihop några större summor. Men det skulle man å andra sidan klarar med ett cash-bord med högre insats, ett cash-bord där minimiinköpet är 1000 t.ex.? (Jag har spånat om det i nån äldre tråd.) Men jag tror främsta anledningen till att det inte spelas så mycket på BB är att man inte kan vara på mer än ett bord i taget. Jag spelar gärna BB de gånger jag har tid att spela en längre stund men att sitta på BB och vänta utan att samtidigt kunna spela på nåt av de andra borden blir rätt trist. |
| pallplats Medlem |
# Skrivet: 19 Jun 2008 00:10:18 När det höjdes till 5200 så minskade antalet spelare på BB, så är det ju bara. Men om det beror på att det är färre som spelar på GratisPoker överhuvudtaget nu eller inte vet man ju inte. Jag tror man slipper "all in-cirkusen" oavsett om det kostar 2200 eller 5200 att spela på BB. De som "laddar om" kommer nog inte alltför ofta ens upp till 2200!? Däremot tror jag att det skulle bli fler "icke allinare" som spelade BB om det sänktes tillbaka! Kan ju vara värt att testa.. som det är nu så är det ju inte så stor mening att ha det ens. |
| Ejja Medlem |
# Skrivet: 19 Jun 2008 01:53:29 Nu var det Emil jag bad och inte dig Nerre om det gick och göra en förändring på bordet så spelarna återvänder igen. Annars kommer nog bordet att plockas bort. Tror nog inte Emil har någon större lust att betala hyra för ett bord som nästan står tomt för jämnan. Om du sedan tittar lite längre upp i tråden så finns det fler som vill att insatsen ska sänkas. Sedan förstår jag inte ditt resonemang med all in spelare på en Big Bucks som förut kostade 2200 i insats. Så vitt jag vet så går det bara och tanka på 500. Sedan så är en Big Bucks rätt så tung att spela så de som spelade den förut satt nästan aldrig på 2 bord när de spelade en sådan. |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 19 Jun 2008 09:23:48 Det går att återladda till 500 ja, och med lite tur och all in-spelande kan man komma upp i 3-4 tusen. Men för att komma upp över 5000 så behöver man kunna spela. Är det oftare folk som spelar Cosmo än BB? De tider jag är inne är det lika tomt på Cosmo som BB. Jag är som sagt var inte främmande för att sänka inköpet på BB, men då vill jag ha ett cashbord med högre insats istället. Jag menade inte att man ska sitta på två bord medans man spelar, jag menade att medans man sitter på BB och väntar så vill man kanske spela på ett annat bord så länge (som man sen stänger ner när BB drar igång). Så gjorde jag ofta förut i alla fall, jag spelade alltså aldrig på två bord samtidigt men var inloggad på två bord i väntan på att det skulle komma tillräckligt med folk till BB. |
| Ejja Medlem |
# Skrivet: 19 Jun 2008 11:31:28 Låt Big Bucks bordet gå i graven istället för att försöka finna en lösning på problemet. Sedan vill jag bara fråga dig Nerre hur fort tror du inte en all in spelare spelar in 1000 poäng och kommer till ett sådant bord du önskar dig? Sedan har du en sagolik förmåga Nerre att alltid vilja få sista ordet i alla inlägg i forumet istället för att bara svara på spelarnas frågor när de behöver hjälp. Så därför lägger jag ner denna diskussionen med dig. Önskar alla pokerspelare en trevlig sommar. Mvh Ejja. |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 19 Jun 2008 12:52:10 Det här är ett diskussionsforum, meningen här är väl att man ska diskutera? |
| CrossMe Medlem |
# Skrivet: 19 Jun 2008 19:01:36 Håller med dig Ejja varför inte sänka på Big Bucks inträdet och höja på Cosmo som jag skrev om i Maj annars kan dom lika bra ta bort BB bordet det är ju ändå ingen där så länge det kostar 5000 plus 200 at vara med, Trevlig Midsommar |
| ayaa56 Medlem |
# Skrivet: 23 Jun 2008 09:12:13 Jag håller med Ejja och CrossMe, sänk insatsen på BB, det är väldig få som spelar där, vissa kvällar är det inte alls igång. Det där Nerre med och sitta på två bord och vänta tror jag inte heller håller, vi hade ju problem med att folk spelade på två bord samtidigt, och vad jag kan se så sker det inte nu iaf. Sedan undrar jag en sak Nerre, du skriver att du inte är främmande för att sänka insatsen..... men då vill DU ha ett cashbord med högre insats.... Har du befogenheter till att styra hur det ska vara på pokern???? MVH ayaa56 |
| Nerre Moderator |
# Skrivet: 23 Jun 2008 13:59:13 Jag skriver vad jag tycker som spelare (precis som jag antar att ni andra gör). Som spelare vill jag spela poker, inte lotto. Och tyvärr är det alldeles för många som spelar "hur som helst" när det är "gratis" att spela. Att 3-4 spelare går all in (med nästan fullt inköp) före floppen är inte poker (det finns bara en hand som skulle kunna motivera det, och eftersom det bara finns fyra ess i leken är det högst två spelare som kan ha den handen samtidigt). Allt jag, som spelare, vill är ha åtminstone ett bord (turnering eller inte spelar ingen roll) där inköpet är minst 1000 (helst 2000 eller mer). Detta för att slippa de som köper in sig med 500, går all in, laddar om, köper in sig för 500, går all in osv. (Alternativet är ju en begräsning att man inte får ladda om till 500 mer än en gång om dygnet, så har de t.ex. på Everest om jag inte minns fel.) |
| . 1 . 2 . >> |
|