° GratisPoker.se ° SpelaPoker.nu °
 ° Forum ° Statistik ° Registrering ° Sök °

Pokerforum / Poker / Förbättringsförslag mot sega gubbar!
Författare Meddelande
MissLucky
Medlem

# Skrivet: 23 Jun 2008 13:14:09

Hej alla spelsugna!

Va kul det skulle vara om vi kunde fokusera lite bättre på spelet istället för att kolla TVn/SMSa och därmed seeega och tråka sönder spelet för alla andra! Med bordet fullsatt och 3-4 spelare som sinkar så blir spelet oliiidligt dötrist!!

Ett alternativt förbättringsförslag till sys.tek. är att sänka timeoutintervallet med typ 3-5 sek. =)

Ha det gott!

Nerre
Moderator

# Skrivet: 23 Jun 2008 14:03:54

Samma problem finns på alla pokersajter (i alla fall de jag spelat på).

Pokerchamps hade ett intressant system med en "time bank". Man hade alltså dels en grund-timeout, tog den slut så kunde man använda tidsbanken. Men tidsbanken fylldes inte på för varje runda utan fylldes på långsammare (tror man hade en viss tid per dygn där). På så vis fick de som reagerade långsamt till slut tomt i sin tidsbank och auto-foldades snabbare och snabbare.

3-5 sekunder är tyvärr lite i kortaste laget, 8-10 sekunder tror jag kan fungera (ibland är det ju faktiskt så att man behöver fundera lite över hur man skall göra).

ayaa56
Medlem

# Skrivet: 23 Jun 2008 22:40:55

Jag har hört många pokerspelare pratar om att det laggar, vet inte om det beror på serven eller något annat

Nerre
Moderator

# Skrivet: 24 Jun 2008 07:36:42

Ja, just ja, ibland har jag klickat på en knapp men inget händer förrän timeouten tagit slut. Man klickar, knapparna försvinner och sen bara räknar klockan ner...

MissLucky
Medlem

# Skrivet: 24 Jun 2008 13:21:32

Mmm, det laggar mycket ibland och det är ju inget man kan göra åt. (Vem har inte förlorat en mumsig pott genom att bli utkastad i sista sekunden?) XP

Men vissa spelare återkommer med jämna mellanrum och man märker när deras intresse sjunker och de blir riktigt seeega. En tidsbank hade varit toppen! =)

MissLucky
Medlem

# Skrivet: 14 Jul 2008 14:31:17

Varningsklocka:
Tredje förslaget för oss spelare är att söka alternativa siter. Det finns ju faktiskt riktigt trevliga, SNABBA, gratispoker-siter för oss som vill spela mer aktivt! Med mååånga bord att välja på!

Problemet och den beska sanningen är att det stora utbudet drabbar den här pokersiten, vilket jag tycker är mycket synd. En GRUNDLIG uppdatering skulle behövas för överlevnadens skull. Omgående.

Vi ses igen när uppdateringen är gjord!
Glad pokersommar! ;)

Nerre
Moderator

# Skrivet: 26 Jul 2008 20:01:26

Problemet är som sagt var att Emil (som driver Gratispoker.se) bara hyr själva pokerborden, de sköts av ett företag som heter pluginpoker.com (bara att kolla deras hemsida, där kan du själv hyra ett pokerbord till din hemsida om du vill:-).

Man får också tänka på att Emil betalar för att hyra de där borden, men han drar knappast in några större summor på gratispoker.se.